[MAPPIMINE] Algajatele

Vaata eelmist teemat Vaata järgmist teemat Go down

DefertLeek05
DefertLeek05

Liitus : 15/02/2015
Postitusi : 128

PostitamineDefertLeek05 on 01.03.15 18:06

Sledge kasutajatele:









Mida see teeb?


Pilt nr 3

1. Valimis tööriist


Selle tööriistaga saate valida (vajutades vasakut hiirenuppu) objekte (nt entity'd, plokid jne).

2. Kaamera


Sellega saate oma kaamerat liigutada, kuigi seda kasutatakse harva, sest kiirem viis on klahv Z klaviatuuril.


3. Entity tööriist


Selle tööriistaga näiteks saate lisada mappi model'id, light'te, spawn'e, relvi jne.


4. Ploki tegemis tööriist


Sellega saate plokke teha. (Tuleb vajutada ENTER, et plokk tuleks)


5. Tekstuuri tööriist


Sellega saate plokkide tekstuure vahetada.


6. Decal tööriist


Selle tööriistaga saate teha kleebiseid (decal'eid) vajutades plokkidele.


7. Clip tööriist


See tööriist on väga kasulik nt surf mappides. Selle tööriistaga saate plokke pooleks lõigata/teha.


8. Vertex manipuleerimis tööriist


Selle tööriistaga saate nurkasid ning keskpunke liigutada nii, et plokk on lõpuks nt hulknurk.


9. Mõõte tööriist


Sellega saab mõõta vahesid.





Plokkide tegemine


Üks tavaline plokk näeb nt selline välja:


Pilt nr 4


Nüüd tekib küsimus kuidas ma seda tegin? Lihtne, valite Pilt nr 5 ja 2D vaates teete ruudustikule nelinurga (nagu näiteks sellel üleval oleval pildil) ning vajutate ENTER klaviatuuril.


Entity'ite tekitamine


Et Entity't teha on kaks viisi: 2D vaates ning 3D vaates.


2D vaates - valige Pilt nr 6 ja vajutage kuhugi 2D vaates ruudustikule ja tekib roheline ruut (valituna on punane) sinna. Liigutage seda nii kuhu seda tahate ja vajutage ENTER ning tekib sinna entity.


3D vaates - valige Pilt nr 6 ja vajutage kuhugi 3D vaates ja tekib kohe sinna entity. (Valmis tööriistaga saate liigutada seda nii nagu soovite.)


Näpunäiteid


[MAPPIMINE] Kõik võimalikud "func"-id "Tie to Entity" korral.

[VHE] Muuda enda logo spray-proofiks

[MAPPIMINE] Kuidas kasutada oma tekstuure








Sledge ülesseadistus:






Vaja minevaid tööriistasid ja programme



cs16expert-hex805.fgd


ZHLT


Sledge Editor


Soovitan panna Sledge programmi ja ZHLT tööriistad ühte kausta.


Ülesseadistus


Steamerid, teil soovitan lihtsamaks seadistamiseks minna "Steam" alla ja seal seadistada Steami asukoha.





Sledge's minge "Tools" > "Options..." ja sealt omakorda "Building Programs"(üleval "Options" akna ribas). Seal peaksite nägema,


et seal on "Goldsource" ning sellest paremal on 2 nuppu: "Add New" ning "Remove." Vajutage "Add New" nuppu ning ilmub "Goldsource"


alla "New Game." Vajutage "New Game" peale ja keskel peaks ilmuma igasugused seadistused.


Pilt nr 2

Ma soovitan teha linnukese "Copy BSP into the game's map directory" ("After compiling has finished" all) ning "Copy files back into


map file's directory" all soovitan ma teha linnukese "BSP (compiled result)" ja "ERR (compile error log)". Edasi minnes "Building


programs", siis sellega soovitasin ma panna ZHLT tööriistad ja Sledge'i ühte kausta, sest siis on mugavam otsida neid ühest kohast.


Nüüd "Folder containing build executables" all vajutage "Browse..." ja otsi üles oma ZHLT tööriistade kaust ning kui oled need valinud,


siis nüüd all läheb kõik automaatselt ise. "Advanced" võib vahele jätta.





Nüüd minge "Game Configurations" (üleval "Options" akna ribas).


Seal peaksite nägema, et seal on "Goldsource" ning sellest paremal on 2 nuppu: "Add New" ning "Remove." Vajutage "Add New" nuppu


ning ilmub "Goldsource" alla "New Game." Vajutage "New Game" peale ja keskel peaks ilmuma igasugused seadistused.


Pilt nr 1

Steamerid, tehke linnuke "Steam Install" juures.


Non-steamerid, "Game Dir" all vajutage "Browse..." ja valige kaust, kus asub teie HL.exe. "Base Game Directory" alla valite Valve. "Mod


Directory" alla valite cstrike ning "Game Executable" alla valite HL.exe. "Game Run Arguments" võib tühjaks jätta. "General" kõrval olev


"Save" võib vahele jätta. "Entities" all vajuta "Add..." ja lisage cs16expert-hex805.fgd (soovitan ka zhlt.fgd lisada). Ja nüüd lõpuks map


sõltub ikka tekstuuridest, seega lisame ka "Textures" all tekstuure (parim viis on alati "Add folder...").





Lõppude lõpuks vajutage all olevat "Apply and Close" või "Apply" nuppu.








VHE ülesseadistus:






Vaja minevaid tööriistasid ja programme



cs16expert-hex805.fgd


ZHLT


Valve Hammer Editor 3.5.3


Soovitan panna VHE 3.5.3 programmi ja ZHLT tööriistad ühte kausta.


Ülesseadistus


VHE's minge "Tools" > "Options..." ja sealt omakorda "Game Configurations."


Pilt nr 7Pilt nr 8



Seal vajutage nüüd "Edit" "Configuration" kõrval, selle tagajärjel tekib uus aken nimega "Edit Game Configurations." Seal omakorda vajutage "Add"


ning tekib jälle üks uus aken nimega "Add a game." "Add a game" aknas on üks valge kast "Enter the game's name." Nimetage sinna midagi (mina


nimetasin selle nt "Näide"). Vajutage "OK" ning sealt omakorda "Edit Game Configurations" vajutage "Close."


Nüüd edasi minnes "Game Data files," siis sinna käivad *.fgd failid (meie kasutame cs16expert-hex805.fgd). Vajutage "Add" nendest kolmest nupust.


Nüüd tekib aken nimega "Open" ning valige cs16expert-hex805.fgd ning vajutage "Open."


Edasi minnes "Game Executable Directory (ex: C:\Half-Life)," siis see käitab samamoodi nagu "Game Data files." Sinna lishalt valige oma Counter-Strike


kaust (mitte cstrike) (steameritel on see "Half-Life"). "Mod Directory" alla pange cstrike kaust ning "Game Directory" alla valige valve kaust.


Nüüd ülevalt ribast valige "Building Programs" ja sinna pange "Game Executable" alla HL.exe, mille te leiate enda Counter-Strike kaustast (steameritel


Half-Life kaust). "CSG Executable" alla valige hlcsg.exe (ZHLT oma), "BSP Executable" alla hlbsp.exe, "VIS Executable" alla hlvis.exe ning "RAD


Executable" alla valige hlrad.exe.


Lõppude lõpuks map oleneb ka tekstuuridest, seega minge "Textures" alla ülevalt ribast. "Textures" all vajutage "Add WAD" ning tekib taas üks aken


nimega "Open." Minge oma cstrike või valve kausta ja valige sealt *.wad failid.


Lõppude lõpuks vajutage all olevat "Apply" nuppu ning "OK."








VHE kasutajatele:






Mida see teeb?


Pilt nr 9

1. Valimis tööriist


Selle tööriistaga saate valida (vajutades vasakut hiirenuppu) objekte (nt entity'd, plokid jne).

2. Luup


Selle tööriistaga saate suurendada sisse kaamera vaadet (vasak hiirenupp - suurendab; parem hiirenupp - vähendab).


3. Kaamera


Sellega saate oma kaamerat liigutada, kuigi seda kasutatakse harva, sest kiirem viis on klahv Z klaviatuuril.


4. Entity tööriist


Selle tööriistaga näiteks saate lisada mappi entity'd (modelid, light'te, spawn'e, relvi jne).


5. Ploki tegemis tööriist


Sellega saate plokke teha. (Tuleb vajutada ENTER, et plokk tuleks.)


6. Tekstuuri tööriist 1


Sellega saate plokkide tekstuure vahetada.


7. Tekstuuri tööriist 2


Sellega saate plokkide tekstuure vahetada hetkese valitud tekstuuriga.


8. Decal tööriist


Selle tööriistaga saate teha kleebiseid (decal'eid) vajutades plokkidele. (Pole väga kasutatud mapperite seas.)

9. Clip tööriist


See tööriist on väga kasulik nt surf mappides. Selle tööriistaga saate plokke pooleks lõigata/teha.


10. Vertex manipuleerimis tööriist


Vägagi kasulik tööriist, kuigi pole väga kasutatud mapperite seas. Selle tööriistaga saate nurga- ning keskpunke liigutada nii, et plokk on lõpuks nt hulknurk.


11. Path Tool


Sellega saab mõõta vahesid.





Plokkide tegemine


Üks tavaline plokk näeb nt selline välja:


Pilt nr 4


Nüüd tekib küsimus kuidas ma seda tegin? Lihtne, valite Pilt nr 10 ja 2D vaates teete ruudustikule nelinurga nagu näiteks sellel üleval oleval pildil ning vajutad


ENTER klaviatuuril.


Entity'ite tekitamine algajatele


Et Entity't teha on kaks viisi: 2D vaates ning 3D vaates.


2D vaates - valige Pilt nr 11 ja vajutage kuhugi 2D vaates ruudustikule ja tekib roheline ruut (valituna on punane) sinna. Liikudage seda nii kuhu seda tahate ja


vajuta ENTER ning tekib sinna entity.


3D vaates - valige Pilt nr 11 ja vajutage kuhugi 3D vaates ja tekib kohe sinna entity. (Valmis tööriistaga saate liigutada seda nii nagu soovite.)


Näpunäiteid


[MAPPIMINE] Kõik võimalikud "func"-id "Tie to Entity" korral.

[VHE] Muuda enda logo spray-proofiks

[MAPPIMINE] Kuidas kasutada oma tekstuure







Näiteid:


Vaata eelmist teemat Vaata järgmist teemat Tagasi üles

Soovid reklaamidest vabaneda?

Selleks logi sisse või tee endale kasutaja.

Liitu foorumiga

Tee endale kasutaja ning osale aruteludes.


Tee uus kasutaja

Logi sisse

Omad foorumis juba kasutajat? Logi sisse.


Logi sisse

 
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele